NAUTIX Consulting & Interim Services

Tartalomjegyzék

Megosztás

Share on linkedin
Share on email
Share on pinterest
Share on facebook

“Mi a bevált módszereink szerint dolgozunk” mondta egy vállalatát maga építgető középkorú cégvezető, aki egy megbízással keresett meg. “Mik azok, elolvashatom?” kérdeztem. “Ja, nincsenek leírva, fejből megyünk“ válaszolta. Felmerült bennem, hogy vajon mi történik ennél a cégnél, amikor egy új kolléga lép be, vagy egy másik lép ki, esetleg valaki szabadságra megy? “Felhívjuk és megkérdezzük” volt a válasz.

Mik a “garázsbend” spontán működés veszélyei?

  • nem lehet tudni pontosan, hogy milyen feladatcsoportra van folyamata a szervezetnek és mire nincs;
  • a létező folyamatokat mindenki máshogyan ismeri, használja;
  • nem átgondolt a vállalati struktúra;
  • nem létezik felelős helyettesítés;
  • a munkatársak nem ismerik tűpontosan a feladataikat;
  • ennek megfelelően lehetetlen a hatékony visszajelzés;
  • az ablakon dől ki a cég profitja.

Amikor felnőtté válik a cég – A rendezett szervezet

Rákérdeztem az ügyvezetőnél, hogy tulajdonképpen miért keresett meg, miben segíthetek neki. A szkóp így hangzott: “Ha azt akarom, hogy egy feladat el legyen végezve, akkor magam kell csináljam. Alig van munkatársam, akire nyugodtan rábízhatok fontos ügyeket. Gyakorlatilag nincsen szabadidőm, már fáraszt ez a rengeteg munka. Tenni kéne valamit ezek ellen!”

“Rendben van”, mondtam, “de szabad kezet kérek!” Úgy is lett.

Engem mindig motiválnak az összetett feladatok, és ez annak mutatkozott. Vele kezdtem. Mégpedig a személyes elképzeléseivel magával kapcsolatban, az alapításkori és megváltozott üzleti céljaival folytattam, majd következett az üzleti stratégia fejlesztése. Sorra megismertem a kulcsmunkatársak feladatait, érdeklődését, készségeit. Közösen átgondoltuk, fejlesztettük és írásban rögzítettük a szolgáltatásaik lényegét, illetve az azok nyújtásához szükséges üzleti folyamatokat. Majd ezekhez hozzáigazítottuk a céges struktúrát és alakítottunk picit a vállalati kultúrán, elsősorban a belső kommunikáción.

Sorban elvégeztük a vezetői célok rögzítését, a feladatok strukturálását és napirenddé formálását, valamint a szervezeti tevékenységek delegálását. Kialakítottuk a munkatársakkal kölcsönös bizalom légkörét. Ezt követően igazítottunk a cég stratégiáján, aminek következtében felülvizsgáltuk a szolgáltatásokat és az ezeket kiszolgáló üzleti folyamatokat. Majd újragondoltuk a szervezeti felépítést és a kommunikáció módját, csatornáit.

A 6 hónap mentorálás eredményeképpen megszűnt a mikromenedzsment gyakorlata és kialakult a cégben a szükséges rendezettség. Partnerem kedves köszönetként ezt küldte számomra:

„A vállalatunk csapata nevében az alábbi képpel szeretnék köszönetet mondani neked a munkádért.”

A témához kapcsolódó cikkünk ITT olvasható.

Ha neked is segíthetek rendezni a céges dolgaidat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
További cikkeink
Jó helyen van a cégvezetői fókuszod?

Fájdalmas téma következik, amivel kapcsolatban van bőven kifogás. A csúcsvezetői fókusz elcsúszásának egyik legjobb mutatója az időhiány. Az összefüggés oka kevésbé közismert. Erről akkor gondolkodtam el, amikor megkérdeztem megbízómat arról,