NAUTIX Consulting & Interim Services

Tartalomjegyzék

Megosztás

Share on linkedin
Share on email
Share on pinterest
Share on facebook

Tudjuk, hogy létezik, hallottunk róla, benne vagyunk, vagy már átéltük. Nagyjából 40 felett mindannyian valamelyik szakaszában vagyunk annak a “tünetegyüttesnek”, amelyet életközépi válság néven ismerünk. Rossz hír, hogy a Midlife Crisis nem kerülhető el. Jó hír, hogy könnyebbé tehető a változással járó fájdalom.

Nem más ez, mint változás a személyes világlátásunkban

Ilyenkor újra az élet nagy kérdései kezdenek foglalkoztatni bennünket. Fontossá válik az egészségünk, esetleg lázadni van kedvünk, világot megváltani, és újra fiatalok szeretnénk lenni. Ha ezeket a jeleket tapasztalod magadon, ne ess kétségbe. Már nem “segít” rajtad. 😀

A legjobb, amit tehetsz, hogy tudatossá válsz az elkerülhetetlen változásra. Vedd észre, hogy ez az időszak lehetőséget is kínál számodra. A változás támogat abban, hogy képessé válj nem ragaszkodni olyan hiedelmekhez, kapcsolatokhoz, elvárásokhoz, vagy tárgyakhoz, amelyek visszatartanak a boldogságod megteremtésétől vagy fenntartásától.

A magánéletben új helyzet lehet a gyerekek elköltözése, a munkához való hozzáállás gyökeres megváltozásának igénye, az új magánéleti célok felé fordulás. 

Nem ritka, hogy ilyenkor derekas felfordulás közepén találod magad. Érzelmileg, szellemileg, anyagilag. Ijesztő? Első megközelítésben az. Másodikra viszont egy új és izgalmakkal teli perspektíva nyílik meg előtted. …és ez nagyon motiváló.

Vajon az üzletben hagy-e nyomokat az életközépi válság?

Ha az emberre egészként tekintünk, akkor könnyen belátható, hogy a különböző életterületek és megnyilvánulási formák nem elválaszthatók egymástól. Minden érzelmi rezdülésünknek ott van a lenyomata teljes valónkban. A privát kapcsolatok terén ugyanúgy, mint az üzleti viszonyainkban. Érzelmi válság idején ezért nagyon súlyos teljesítményromlásba szaladhatunk bele. Ezért erre készülni kell, már előre kezelni kell.

Megint kulcs a tudatosság. Nem az a kérdés, hogy érkezik-e a személyes krízisünk, hanem az, hogy mikor. Addigra kell felkészültté válni. Az életközépi válság életkori jellegénél fogva kiválthatja a vállalatvezetői generációváltás igényét. Az új személyes célok és személyes háttér következtében megváltozhat az üzleti motiváció. A korábbi vezető új kihívásokra, vagy pihenésre, vagy bármi addig szokatlanra vágyhat. Ez természetes. Nem kell megijedni tőle. 

Tapasztalatom szerint mindössze nagyon fejben kell tartani ezt az összefüggést azért, hogy az őrségváltás a cég élén eredményes legyen. Ennek a szempontnak a figyelmen kívül hagyása az egyik alapvető buktatója lehet a sikernek. Az is komoly problémákat okozhat, ha a cégvezető ebben az érzelmi időszakában nem jól kommunikálja a munkatársak felé az ő megváltozott hozzáállását. Könnyen bizalomvesztéshez vezethet ez a hiba.

Nem ritka, hogy a menedzsernek egészen más lesz az üzleti érdeklődése, esetleg az értékrendváltozás következtében a kommunikációs stílusa is megváltozik. Jó fejben tartani, hogy ez mások számára némi magyarázatra szorul.

Jelen írásommal arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy egy ilyen személyes válság jelentősen felforgatja az életünket. Ha felkészülten várjuk, bátran szembenézünk vele, és a belső hangra hallgatva éljük meg, akkor csak jól és megújulva jöhetünk ki belőle.

Ha segítségre van szükséged, bátran keress meg minket!

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
További cikkeink
Jó helyen van a cégvezetői fókuszod?

Fájdalmas téma következik, amivel kapcsolatban van bőven kifogás. A csúcsvezetői fókusz elcsúszásának egyik legjobb mutatója az időhiány. Az összefüggés oka kevésbé közismert. Erről akkor gondolkodtam el, amikor megkérdeztem megbízómat arról,