NAUTIX Consulting & Interim Services

Tartalomjegyzék

Megosztás

Share on linkedin
Share on email
Share on pinterest
Share on facebook

Elmondom, ahogy nekem sikerült a válságban megerősödni. Próbáld ki Te is!

A céged a jövőd biztosítéka

Az elmúlt néhány évben hozzászokhattál ahhoz, hogy pörgött a céged, bőség volt megrendelésben, bevételben, beszállítókban, általában minden rendben volt.

Ha voltak is, nem kerültek felszínre a problémák. Talán az egyetlen igazi nehézséget az esetlegesen szükséges új munkaerő megtalálása okozta.

Néhány hónapja azonban akkorát változott a világ, amire könnyen lehet, nem voltál felkészülve.

Napok alatt omlott össze a piacod, a beszállítói köröd.

Talán magad is pánikba estél, nem csak a munkatársaid.

Azzal kellett szembesülnöd, hogy a rengeteg munkával felépített kis birodalmadat az összeomlás fenyegeti.

A céged az életed, a jövőd biztosítéka.

Mit tehetsz ilyen helyzetben?
Hogyan vidd mégis sikerre ezt a történetet?
Hogyan lehet válságban megerősödni?

Hét pontba szedve elmondom azt, hogy mit tettem annak érdekében, hogy a nehéz piaci körülmények között is sikeres maradjak, megerősödjek.

Olvasd el! Neked is sikerülhet

1. Határozd meg újra, hogy mi a célod a cégeddel!

Túlélhetsz, vagy fejlődhetsz. Ha a túlélésre összpontosítasz, sikerülhet.

Azonban a versenytársaid, akik ez alatt fejlesztettek, behozhatatlan előnyre tesznek szert veled szemben.

A krízis helyzetben fejlődés érdekében alakítsd a stratégiádat a megváltozott körülményeknek megfelelően! Némi plusz energia befektetésével megalapozhatod a vállalkozásod jövőjét.

2. Legyen egy jó ötleted!

Keresd fel a régi ügyfeleidet, és igyekezz újakat találni!

De vigyázz, őket nem az érdekli, amit te akarsz eladni nekik.

  • Kérdezd meg tőlük, hogy mi a problémájuk!
  • Figyelmesen hallgasd őket végig, és kínálj gyógyírt a sebeikre!

Most erre az egy dologra nyitottak a füleik. Ha igazán megértetted őket, akkor vevők lesznek a megoldásodra.

Ez lesz a te jó ötleted.

3. Rendezd soraidat!

Vezetőként te magadnak kell rendezetté, tudatossá és motiválttá válnod. Csak így lehetsz követhető példaképe az ügyfeleidnek, a munkatársaidnak és a szakmának.

A motiváció lendületessé tesz, amely segítségével hasznosul a befektetett energiád. Egy ilyen nap végén elégedetten nyugtázhatod, hogy ismét közelebb kerültél a célodhoz. Ez az érzés pedig ösztönözni fog az előtted álló napokban.

Tehát amikor a hited már erős, akkor láss hozzá véghez vinni, amit kell!

A figyelmedet azonban szorosan tartsd a célon!

4. Találd meg a segítőidet, építs csapatot!

Nem baj, ha te magad nem értesz mindenhez. Vásárold meg a hiányzó kompetenciát és fizesd meg jól!

  • Először építkezz házon belül!
  • Gondold újra a szerepköröket!

Minden munkatársadat arra a vártára állítsd, ahol a legjobban érzi magát! Meglátod, ott jobban fog teljesíteni.

Kipróbált kollégáidtól is függ a céged sikere. Ezért fontos, hogy megértsék a céljaidat és azonosuljanak vele. Ha az ő céljaikat a sajátoddal sikerül egyeztetned, lelkesen fognak támogatni.

A felmérések szerint a munkavállalók a vezetőiktől várják a kivezető útmutatást. Rajtad van a figyelmük. Ezért tájékoztasd őket a helyzetről!

Őszintén, világosan, határozottan. Bátran vállald az esendőségedet, ettől csak hitelesebb leszel!

  1. A tervedet beszéld meg velük!
  2. Kérd az együttműködésüket a megvalósításához!
  3. Ha kell, képezd őket és mindent kommunikálj!

Nagyon fontos, hogy rendszeresen kommunikálj a munkatársaiddal. Alakítsd ki és tartsd fenn az ösztönző cégkultúrát. Gyakran adj és kérj visszajelzést!

Tartsd észben, hogy ők nem csak anyagi elismerésre vágynak. Add meg nekik és kitartanak melletted.

5. Időlegesen vegyél igénybe külső segítséget!

Az egyszeri feladat végzésére vonj be szaktanácsadót, esetleg interim szakembert!

A tanácsadó jól jöhet, ha megoldást kell találnod egy problémára, azt ki kell dolgozni, be kell vezetni, visszaellenőrizni, finomra hangolni.

Az interim vezető segíteni tud egy projekt profi végrehajtásában, vagy egy pozíció átmeneti, mégis színvonalas betöltésében. Miközben nyugodt lehetsz, hogy minden a legjobb úton halad, megtalálhatod a pozícióra a hosszú távú megoldást.

Tartsd szem előtt, hogy a rövid távon hibásan eszközölt megtakarítás középtávon jelentős költségnövekedést okozhat.

A tapasztalt segítő aranyat ér neked. Amellett, hogy érti és megbízhatóan elvégzi a feladatát, megóv téged az olyan nem várt kiadásoktól, amelyeket a sikertelen próbálkozásaid okoznának.

6. Valósítsd meg az ötletedet!

A végrehajtást precízen kell megtervezned. Nem szabad sajnálni rá az időt és az energiát. Hidd el, megtérül!

A tervet akkurátusan végre kell hajtanod. Mérföldkőről mérföldkőre. Ha szükséges, változtass, és nem marad el a siker.

Vedd számba, hogy ehhez mire van szükséged!

  1. Hozd létre az átlátható üzleti folyamataidat
  2. Gondold át a struktúrádat
  3. Racionalizáld az erőforrásaidat
  4. Építsd ki a szükséges technológiádat!

Amit csak lehet, automatizálj!

A figyelmedet így a fő feladatra fordíthatod miközben időt takarítasz meg magadnak és a csapatodnak.

Csoportos munkavégzés, feladatkezelés, ügyfélkezelés, dokumentumkezelés, vállalatirányítás.

A termékedet magas minőségben kell létrehoznod, mert a versenytársaid is ezt teszik! Ráadásul, ha kérik, be is kell tudnod mutatni, hogyan csinálod.

A környezetvédelem ma már minden vállalkozás számára a napi tevékenységek részévé vált. A kötelezettségek teljesítése morális és jogi szempontból is megkerülhetetlen.

A hulladékok gyűjtése, ártalmatlanítása, a szennyvízkibocsátás, a légköri kibocsátások – hogy csak néhányat említsünk – speciális és rendszeres adminisztrációs feladatot jelentenek, sok esetben mind ezek engedélykötelesek is.

Gondolkodj környezettudatosan, légy naprakész a környezetvédelmi ügyekben is!

7. Kommunikálj rendszeresen!

Az előbb felvázolt folyamat ne legyen titok: a piacod és a munkatársaid felé is rendszeresen kommunikálj.

Válságban megerősödni: összefoglalás

Hozzászokhattál ahhoz, hogy pörgött a cég, de néhány hónappal ezelőtt felfordult a világ. Pillanatok alatt összeomló piacok és beszállítók.

Ebben az új helyzetben mit lehet tenni?

Hét pontban összeszedtem, hogy én mit tettem annak érdekében, hogy az új, minden eddiginél nehezebb piaci körülmények között is sikeres maradjak.

Válságban megerősödni? Igen, lehetséges.

Én így csináltam:

  1. Határozd meg újra, hogy mi a célod a cégeddel!
  2. Legyen egy jó ötleted!
  3. Rendezd soraidat!
  4. Találd meg a segítőidet, építs csapatot!
  5. Időlegesen vegyél igénybe külső segítséget!
  6. Valósítsd meg az ötletedet!
  7. Kommunikálj rendszeresen!

+1 Ha úgy érzed, hogy ezek közül bármelyik lépésnél jól jönne egy kis támogatás, akkor bátran keress meg!

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
További cikkeink
Jó helyen van a cégvezetői fókuszod?

Fájdalmas téma következik, amivel kapcsolatban van bőven kifogás. A csúcsvezetői fókusz elcsúszásának egyik legjobb mutatója az időhiány. Az összefüggés oka kevésbé közismert. Erről akkor gondolkodtam el, amikor megkérdeztem megbízómat arról,